Miljöträning Nangijala

Behöver klart större utmaningar för min coola fölunge!

Började med en filt som Nangijala blängde lite på först när jag skulle gå nära. Men några minuter senare kunde jag kasta den på hennes rygg utan att hon mer än tog ett steg eller två. Provade att dra den upp över öronen vilket gick problemfritt (dessutom var hon jättesöt), sedan hängde jag det över hela huvudet så att hon inte såg något och hon stod bara snällt tills jag plockade väck den.

Sen skulle vi träna på att gå över vattenmattan som vi gjort en gång tidigare. Att bara gå över var för enkelt så vi byggde en "ränna" med hinderstöd och bommar. Nangijala tittade en gång men gick sedan snällt igenom. Jaha, jag som hade tänkt att jag skulle få lirka med henne. Puttade ihop rännan så att den blev smalare. Ingen respons. Stannade i den. Ingen respons på det heller. Satte röda koner på hinderstöden och både gick igenom och stannade. - Inget konstigt alls tyckte Nangijala.

Nästa gång måste jag komma på något mer utmanande helt klart!
Kan tillägga att jag använde klickern för att förstärka berömmet när hon gjorde rätt. Ett superbra hjälpmedel!

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0