Vår i luften

Var i valet och kvalet när jag skulle rida Lady på förmiddagen för det kändes nästan brottsligt att inte rida i skogen. Valde tillslut dressyr i ridhuset för jag kommer inte kunna rida henne där förrän tisdag eller något, ångrade mig dock sen för Lady var seg och tjurig och ville nog också egentligen ut i skogen...

Nangijala var så grymt söt i vårsolen att jag smälte av att titta på henne, kameran låg glömd hemma. Typiskt!

Sen bar det av till ridskolan för jag skulle rida Felix åt Emmie. Tänkte först att jag skulle värma upp i skritt utomhus, men det var så härligt väder att vi fortsatte. Dessutom var det inte lika halt som jag trodde - till och med Lady skulle klarat av att gå ute i skogen. Fick en provsmakning på Felix berömda bocksprång, men han han var nog snäll för Madickens är värre vanligtvis. 

Madicken är för övrigt komplett tokig i skogen numera. Halvgalen milt sagt, inte superbra precis när Moa vänja in med Lukas...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0