34 stycken rim

I höstas till klubbens öppet husdag rimmande jag ihop rim till drygt hälften av ridskolehästarna. Nu denna veckan har jag rimmat resten så nu har alla 34 hästar varsitt rim. På 8 A4 papper skrev jag ner rimmen och målade en färgglad rubrik och allt satte jag upp utanför teorirummet idag när jag ändå var i stallet för att kolla påhoppkursen. Ett facit finns också bredvid med en flik man kan lyfta på när man läst och gissat. Är riktigt nöjd med rimmen och har haft mycket kul med dem.

Exempel

En bråkstake som finns i vissa länder
som de styrande vill ska gå i svartvita ränder
namnet passar en busunge som jag
som gillar att bråka nästan varje dag

Mitt namn har jag nu delat i två
när man bör vara tyst man ett särskilt ljud få
det andra är att vara nåt emot
kan du nu lösa detta utan alltför stort knot?

I ett land för mycket tusen år
folket en vacker drottning får
varmt, pyramider och torrt väder
ja folket här behöver inte mycket kläder
bara första delen av hennes namn jag har
annars skulle folk tro att det är ett sto jag var


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0