Duktig ponny

LD: Var pigg och glad på framridningen och jag lyckades faktiskt glömma bort att vara nervös över både tävlingen och själva hoppandet vilket är ett smärre under. Och banne mig om vi inte lyckades komma runt felfritt för första gången! Visserligen lite tveksamt på några hinder då jag kände det flera meter innan, så jag smällde till henne lite på bogen med spöet vilket jag faktiskt nog aldrig har gjort. Verkade dock funka bra i den situationen. Var inte förbered för omhoppning och har aldrig tränat snäva svängar så värst bra tid blev den inte precis. Men idag var det ovanligt många tävlande så därför kom vi som sista placerade på en femteplats! Och jag som har längtat efter att få en grön rosett - äntligen fick jag en!

Lukas kom trea tillsammans med Elin och Celina tog han i ärevarvet för att han skulle bli glad, Elins mamma ville helst inte att Elin själv red efter vad hände sist. Hon är så duktig på honom!

LC: Lady bestämde sig för att det var dags för henne att bestämma och från första stoppet på räcket på framridningen visste jag att det var kört. Det var som gårdagen när hon körde sitt eget race. Tre hinder kom vi över och det var ett stopp på varje. Kikade på filmen och Lady ser odrägligt glad ut, hästskrället. En gång orkar jag vara riktigt arg ibland och efter igår kan jag knappt ens blir sur. Så hon är förlåten för sina dumheter. Men detta problem ska bort!

Lukas fick ett stopp på tvåan som han var mycket tveksam till. Här märktes det så väl att Elin inte ridit han alls mycket för hade det varit Celina på ryggen hade han hoppat eftersom att han litar på att hon vet bäst (nåja, nästan alltid), men Elin är han inte lika säker på. Men annars såg det fint ut.

(Ser ni Lukas?Som vanligt eskorterad in för att hålla sig i schack haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0