Försök till ensam tolkning på Lukas

Idag skulle jag testa att tolka efter Lukas och utan att någon satt på hans rygg och styrde. Ja, jag hade inte riktigt löst säkerhetsbiten så jag satte bara linan och handtaget bakom ryggen, i jämnhöjd med armhålan, lutade mig framåt och böjde benen samtidigt som jag höll i tömmarna. Jag kommer några meter innan jag hör Camilla skratta till och undra hur det går. Jag hade ganska svårt att avgöra om det var bra så som jag gjorde för jag insåg ju att jag inte tolkat på typ 2år och hade svårt med balansen... haha, Ludde stack ut huvudet ur bilen och undrade om jag verkligen skulle göra det. Tillägger att jag då tolkar i skritt ;)

Efter sisådär tio minuter hade jag kramp i fötterna och mjöksyra i benen men jag kunde faktiskt trava! Kunde till och med ta lite galopp i båda varven innan jag tolkade 100m bort längs vägen och tillbaka. Sen var jag trött och Lukas hade varit seg hela tiden men han hade fått gå mer än en halvtimme iallafall.

Mötte grannen påväg hem och vi pratade en bra stund och det visade sig att han faktiskt hade en sele med säkerhetsknäppe på som han använt till tolkning efter sin häst några få gånger, och jag kunde få köpa det om jag ville. Toppen! Ska prova den på onsdag, hoppas den passar :D

Söt bild på Amy för två år sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0