Hopplektion

Lektionen idag gick väldigt bra, upptäckte att jag faktiskt kan hålla in Lady så pass att hon tar 4 korta galoppsprång mellan hinder än de 3 stora hon vill ta. Funderade på vad skillnaden var och kom på att det är höjden som är problemet. Tycker jag det är högt släpper jag henne hellre på 3 så att hon hoppar än att försöka hålla in och riskera få stopp. Nervositetet och höjdrädslan ligger alltså i vägen. Men idag... jag insåg efter lektionen att jag inte varit ett dugg nervös, rädd för höjden eller för att hon skulle stanna och hindren låg ändå på 80. Jösses, det var inte längesen jag tyckte lagomgränsen på hinder låg på 70 och då var oxrarna rätt obehagliga, 80cm var illmåendeframkallande. Idag tycker jag att det var lågt och hade lätt kunnat hoppa 90 utan att vara mer än lite nervös. Skulle nog till och med våga ge mig på 1m hinder, fast kanske inte oxrar. En riktigt häftig känsla! Jag litar verkligen på Lady i hoppningen numera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0