Nangijala

Känns som om jag knappt ägnat min prinsessa mycket tid den senaste veckan. Idag var hon blöt så borstade bara väck all spån i svansen och sedan klickertränade jag henne en stund. Hon har förstått att stopptecken med handen kombinerat med ordet "stanna" betyder att hon ska stå still medan jag backar ett eller två steg.

Tog även en promenad med henne i skogen vilket är första gången sen veckan innan nyår. Hon var väldigt lugn och snäll, gick snällt bredvid mig och stannade när jag sa till. Men när vi började gå hemåt började hon stutsa och försöka dra iväg och när inte det gick så stegrade hon. Tror dock hon inte menade allvar med dem för jag kunde lätt hålla kvar och dra ner henne igen och efter några minuter var hon snäll igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0