Slutet är här

Så kommer det tillslut. Slutet. Dagen som alltid kändes så avlägsen och så långt bort väntar bara runt knuten. Ingen ny ryttare finns i sikte och framtiden för Lukas är oviss. Ska han stå ensam kvar i hagen med Nangijala och se när de andra två försvinner ut på roliga skogsturer? Det vill han inte. Han älskar att galoppera och hålla igång, så hur ska han ta den här viloperioden när hans bästa kompis Celina ägnar tiden åt Madicken istället?

Ledsen Lukas, men nu är det du och jag som ska hänga ihop ett tag framöver. Celina hinner bara med en häst och den hästen måste bli Madicken. Mammas skola slutar om två månader och snart är även kvällarna ljusa så då behöver jag inte hjälpa henne med Lady så mycket. Mitt nya schema innebär skola 3dagar/vecka och jag har ju faktiskt ingen ridhäst att motionera, så därför passar det ju ändå ganska bra. Gissa om jag kommer få bra kondition! Jag kan ju inte bara köra och longera, utan det får väl bli hoppträning där jag springer bredvid och så får jag ut och jogga med honom eller nåt. Haha, det kommer nog bli en intressant vår. 

Nästa vecka ska jag ha Lukas som min alla vardagarna och Celina tar nog helgen, vi är ganska luddiga på den punkten för att göra det så lite smärtsamt som det bara går. Hon vill bara ha det överstökat och det vill jag med.

Imorgon ska jag bege mig till ridskolan på jakt efter en, eventuellt två tjejer som jag vill ha lite hjälp av med Lukas.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0