Måndag med Ludde, Calle, Lukas och Nangijala

Var i stallet redan klockan 10 för Ludde skulle rida en extremt grådammig Lukas. Repeterade ridvägarna och galopperade i lina eftersom han inte ridit mycket i sommar. Gick väldigt bra, det mesta sitter och en ridgång till så kommer han sedan nog kunna rida som vanligt och galoppera själv. Calle och Ludde blev Celinas, respektive Moas slavar igår och imorgon bestämde vi att grabbarna skulle få ett tufft träningspass med voltige och jockeyläder. I år får dock Calle ha Madicken då han har vuxit ur Lukas samtidigt som Celina. Hade voltige med grabbarna förra sommaren också och Calle såg ut som en blandning av en kobent cowboy och stel gammal man när han linkade upp till huset efteråt.
 
Gick en 40min promenad med Nangijala där vi började med att följa biskopsmålavägen en bra bit. Har aldrig gått med henne där, men det gick väldigt bra, hon tyckte bara ett ovanligt "plank" med 4 brevlådor på var lite läskigt men ignorerade en skottkärra fylld med blommor och "vantar" på handtagen som var precis bredvid haha. Halvvägs hem var vi tillbaka i nogelidsskogen så då släppte jag trollet lös och gick hemåt med henne så. Var ett tag sedan nu och det märks att hon har mognat mycket i sommar. Hon pendlade mellan att vara bakom eller framför mig och vid de sista backarna nerför innan gården stack hon. Trodde att jag skulle hitta henne på gårdsplanen, men märkte att hon stannade och väntade in mig när hon var drygt 20-30m före mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0