Nangijalas...

... man ska inte ryckas kort. Jag älskar att knoppa en häst, men älskar även lång man och planerar att ha det på Nangijala vilket såklart tyvärr innebär att jag aldrig kommer kunna knoppa henne.
 
...man är tjock, fluffig och lång. Själv är hon nog en aning håröm vilket inte gör henne jätteförtjust när jag ska borsta ut manen. Jag hade aldrig tänkt på hur jobbigt det är att reda ut en lång man.
 
...svans består inte bara av ljusa, rödbruna slingor i olika nyanser, nej den har även "dreadlocks": långa, krusiga tagelslingor som slingrar sig runt varandra och som är omöjliga att sära på. Man kan borsta igenom dem, men de går alltid tillbaka till de där "dreadlocksen".
 
... haka är en bullig trippelhaka.
 
...mohawk av 2-10cm hår som gått under magen i vintras har fortfarande inte lossnat helt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0