Tvättning av Nangijala

 
 
 
 
Första badningen av Nangijala och hon hatade det. Nangijala som annars alltid är en ängel som går med på allt, stod först och stampade ilsket i marken och övergick till att hota sparka mig med bakbenet. Hon sparkade efter mig men var inte så nära att bli träffad så jag tror inte att hon ville träffa mig. Jag hade fyllt en höpåse med gräs men först tjurade hon så hemskt att hon vägrade äta och bara åt nådigt när jag trugade på henne det. Jag tvättade hela henne förutom huvudet och av någon anledningen var benen, särskilt bak, som var minst populära. När jag sköljde av henne tolererade hon tvättandet, men hon visade att hon verkligen inte tyckte om det.
 
Nytvättad var hon brunskimrande på det flesta ställen förutom på halsen där manen skyddar mot solen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0