Vad gör jag för fel?

Lady har starka åsikter om hur saker ska göras och på vilket sätt. Det är sällan vi har longerat henne annat än när vi kontrollerat om hon haltat eller inte, men då har det märks små "problem". Igår longerade jag henne på riktigt så att säga och det slutade med att jag mejlade gamla ägaren och frågade om de kom ihåg vilka kommandoord de använde på henne. Ett "ptro" betyder tvärstopp till halv oavsett gångarten hon är i. "Traava" verkar fungera, men att säga galopp eller skritt/skritta går knappt. Sen imellanåt gör hon tvärstopp och ställer sig vänd in mot mig, och tittar, enligt mig, förebrående eller förbryllat på mig. Sen går det inte att få igång henne igen om jag inte går 2m ifrån rumpan och viftar med spöet och då skjuter hon iväg som en kanon.

Så ja, något fel gör jag. De kommandon jag har lärt mig en gång i tiden är tydligen inte samma som Lady lärt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0