Kattungejakt

Har haft en till synes hemlös brunspräcklig liten katthona på gården ett tag. Högdräktig, lite blyg men annars jättekelig. Idag var magen borta så jag och Moa gick runt och lyssnade efter ljud, men efter att ha rådfrågat min kompis Johanna fick jag veta att de brukar börja låta efter en vecka eller så. Därför skuggade vi katthonan när hon dök upp och hittade ungarna i en kartong med en matta i på gamla stallets loft. 3 kattungarn är det nog varav en svart och en spräcklig tror vi. Har gissat att katten tillhörde ett hus halvvägs hem med mängder av skällande hundar, bildskrot och som gett ossoch alla promenerande mycket problem. Camilla mötte han idag och jovisst är det nog hans katt som vad jag minns ska heta Celina/Selina. Suck, aldrig att han kommer bry sig om vare sig katten eller kattungarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0