Teckning i blyerts

Mysväder med regn. Hittade en gammal polluxspökberättelse på cd som jag satte på medan jag målade. Motivet fick bli Amy för idag är det 25 juni vilket skulle varit hennes 21 födelsedag. Scannern var dock dålig på att scanna så det är massa områden som fått ljusa streck i sig (särskilt kring munnen) så den gör den inte rättvisa samt att den sparades i ett vääldigt lågt format vilket gjort den grynig. Är själv väldigt nöjd med den eftersom det är så sällan jag tecknar i blyerts. Favoritdelen är ögat (haha, som alltid) och jag är glatt överraskad att jag lyckades så pass bra med den vita luggen och manen som var klurig att få till åt den mörka bakgrunden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0