Torsdag

Körde Lukas 2h igår, 40min i mest skritt men även trav bort till fina grusvägar där jag sedan försökte göra slut på han. Lyckades dåligt för han gick nästan snabbare hem än när vi gick dit...

Tog igen en missad hopplektion med lady idag. Tränade på att ha is i magen vilket lyckades bra sista rundan förutom att jag siktade på fel hinder först.

Nangijala har vuxit 1-2cm fram och bak så damen är helt klart liten c-ponny. En mörkbrun liten c-ponny för hon har blekts väldans de sista veckorna. Ni ska bara se svansen, kolsvart inuti men det yttre är strimmat i olika bruna nyanser.

Hittade en antagligen överkörd igelkott när jag vandrade hem längs med cykelvägen. Kom bara utraglande och lade sig mitt på vägen och där stod jag och undrade varför i hela friden jag måste råka ut för detta och vad gör man?! När jag var liten var drömmen att hitta ett skadat djur/djurunge att sköta om, nu är jag äldre och klokare (efter två döda fåglar) och vill inte alls vara med om att hitta något. Och vad händer? Suck. Den lilla kotten fick åka till Bromölla hos en man som tar hand om sånt, tror dock inte den överlever för det kommer blod ur näsan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0