Dressyr

Brunsten har satt igång och det var en tjurig Lady jag fick jaga för att få in från hagen. Fast det var inte förrän hon vägrade gå fram i början av lektionen och Maria kommenterade att hon såg brunstig ut som jag fattade. Ganska seg i början men annars väldigt fin, sen kom all förvänd galopp och hon var supertaggad tillslut. Det där med att fatta fel galopp på rakt spår och sedan galoppera genom hörnet till mitten av kortsidan förstod hon inte alls meningen med. Så vi fick göra en båge i galoppfattningen och då började det gå bättre. I vänstra varvet lyckades jag faktiskt fatta fel galopp på rakt spår. Duktig flicka!

Dock piggnade hon ju till rejält och vid ett tillfälle drog hon längs kortsidans vägg och jag fick en av metallgrejorna som sitter på dörren med en smäll mitt på min fot. Kan tala om att det först gjorde rätt ont och sedan blev mycket värre. Måste träffat en nerv för vissa stunder kan jag knappt gå, andra känns det inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0