Härligt förmiddagstur

Eftersom jag skulle jobba för mamma på eftermiddagen var jag i stallet redan halv 10. 7 grader varmt när jag cyklade dit och jackan lämnades hemma. Mockade och fyllde på spån innan jag plockade in Lady. Stod en bra stund med ryktstenen innan vi gav oss av mot skidbacken. Mamma vågar inte rida dit efter vad som hände sist så jag tog vägen dit olyckan hände. Men vi klarade oss helskinnat och fick en härlig tur. Lady var superpigg och var mycket missnöjd när det bara blev en liten lugn galopp, så hon tog bettet, drog ner huvudet och stack för att sedan tvärbromsa så att det blev glidspår på marken. Skönt att hon är frisk igen!

Maddis och Lady har även de fått slippa sina täcken och att de njuter går inte att ta miste på. Madicken har gnott in sig ordentligt och hennes fina svarta färg är numera ett minne blott. Faktiskt så är det jättrsvårt att se vem som är Madicken och vem som är Nangijala om de står en bit bort och en bit ifrån varandra.

Pappa kom hem sjuk vid lunch, Linnea kommer hem och pratat om frusenhet och halsont. Celina kommer hem och däckar i sängen, sjuk som pappa. Jaha. Influensaperiod igen, ska jag gissa att mamma blir sjuk imorgon? Madicken får vila två dagar för jag kan verkligen inte rida henne imorgon, är Celina sjuk onsdag med får jag ta hennes ridlektion.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0