Hopplektion

Efter en vända på Lindex förstod Celina att hon verkligen inte kommer orka rida i helgen heller så hon fick vackert stanna hemma.

Det svala vädret var perfekt för hoppning så vi plockade fram våra hinder och så hade jag hopplektion för Moa och mamma. Både jag och Moa fick oss en massa härliga skratt åt mamma och Ladys hoppteknik, fast jag är imponerad av att hon faktiskt lyckades komma ihåg hela banan på 6 hinder EN gång! Tjuvhöjde dessutom ett hinder så de hoppade 70 som mest, fast mamma var mest stolt över att Lady gick på tygel när de travade av (haha).

Moa fick hemläxa av mig att sätta sig och slå med ett spö på en kudde, matta eller liknande. Lukas var sååå seg och först trodde jag att Moa smällde till han löst med spöet för att hon var för snäll, men sen fattade jag att hon bara inte kunde slå hårdare. Och hennes hårdaste kändes knappt genom Lukas tjocka päls, hon slog väl bort lite damm på sig höjd. Så hon fick driva tills hon blev blå i ansiktet och sista rundan blev jag så trött på Lukas att jag själv tog spöet och smällde till honom. DET fick fart på honom, plötsligt var han så lydig och framåt. Suck. Det är bäst Moa övar flitigt på sin läxa för hon kommer behöva spöet tills Lukas betämmer att testperioden är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0