Hästen ska gödas

Imorgon är jag ledig och då ska jag iväg och köpa en stor säck med foder åt bara Nangijala. Fy vad hon börjar bli smal trots att jag matar henne så mycket jag kan med extra hö och lusern. Hästarna äter nog max 1-2kg hö vardera/dag + att de lämnar det ogodaste. Suck. Jag gillar att de fått gå ute på nätterna såhär tidigt, men inte att hästarna tror att de bara ska överleva på gräs ännu. Lukas och Madicken klarar sig, men Lady har också tunnat lite och Nangijala klarar sig inte alls bra. Åtminstone inte när det sammanfaller med en växtperiod...

Lady fortfarande halt. Men svullnaden på kotan har nästan försvunnit så det är nog den som spökar. Säkert har hon sparkat sig själv när hon farit runt genom hagen. Hon haltar, men inte mycket så kanske att hon kan ridas på söndag igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0