På ridskolan

Nangijala fick hänga med till ridskolan idag, tredje gången var det och idag var hon mycket lugnare och mer sitt vanliga jag. Det blev gnäggkalas när Madicken gick och när hon kom samt när andra hästar gnäggade men annars var det lugnt. Vi ägnade den första kvarten åt att hänga efter vovven Siri som strosade runt lös. Nangijala bara äääälskar hundar och började Siri springa travade hon efter med spetsade öron. Siri var måttligt road och stack iväg i full fart tillslut och Nangijala bokstavligen drog mig efter sig i sin iver att hänga efter. Så vi drog ut på promenad istället. Först kring stallet och sedan på cykelvägen bortåt Jämshög varefter vi svängde upp i skogen och gick i en båga tillbaka. Nangijala gick för det mesta ett par meter efter mig med lång lina då hon tyckte det var tryggast om jag gick först, men emellanåt kom hon framtravades och gick med bogen i jämnhöjd med mig.

Kunde skicka in henne först i transporten idag som jag gör med de andra hästarna. Madicken stod ju redan där inne så hon gick glatt in. Likadant när hon ska lastas ut lossar Celina henne och så får hon backa ut själv där jag tar emot henne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0