Söndag

Madicken
Läget i stort sett oförändrat. Haltar och är svullen. Tycker dock att hon stödjer på benet mer till skillnad från igår då hon stod med tåspetsen så fort hon stod still. Idag vilade hoven iallafall på marken. Tyckte hon haltade mindre, men eftersom de bytt till en mjuk gräsig hage kan underlaget vara orsaken till det.

Nangijala
Idag gick vi hem själva! Ville inte gå första halvan ner till ån, men sen var det förvånande nog rätt lätt att locka med henne resten. Stannade bara hemma någon timme då hon fick beta, dock var hon en smula nervös och ville ha mig i sikte hela tiden. Försvann jag kom hon springande och gnäggande efter och mamma dög inte som sällskap för en kort stund haha.

Lady och Maddan fick på sig sina flughuvor idag när jag och Nangijala kommit hem och trollungen var minsann avundsjuk på dem och ville med prova! Flugorna var ganska hemska så jag tänkte att, varför inte? Hon har aldrig haft flughuva innan och den jag köpt ska man dra på och inte knäppa, men hon stod så snällt och gick sedan glatt iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0