Gårdagen

Gick en 20min promenad med en glad- och pigg! - Madicken som inte började sacka farten förrän vi vände hemåt och det började regna en massa.Det börjar ju riktigt positivt för jag var ju säker på att hon borde ha ont efter tisdagens springande fortfarande.
 
Satte upp luciaröstningslådan på ridskolan och motionerade sedan en Chip som tittade mycket skeptiskt på mig i början. Longeringen gav mig en erfarenhet mer i med att han är så otroligt känslig i förhållande till vart man står vid longeringen. Så fort man råkar rikta sig mot framdelen blir det stopp vilket gjorde att jag fick anstränga mig för att göra rätt. I ena varvet var han jätteduktig, i andra gick det bra första stunden och sedan ville han inte gå alls utan bara stanna och vända in mot mig. Försökte jag få ut honom snurrade han runt på stället så jag hade ordentligt huvudbry där en stund innan jag fick igång han igen. Det är stor skillnad på känsliga Chip och min coola Nangijala och jag skulle inte haft något emot att trollet fick en aning av den känsligheten ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0