Mörkertur med Madicken

Celina mockade efter sin ridlektion så jag tog ut Madicken på en skrittur i mörktret iklädd reflexer och pannlampa. Mysigt i kolsvarta skogen, men jag satt och sjöng jullåtar för att hålla älgar borta och fantasin i schack haha. Celina bröt dessutom grepen mitt itu och den andra sjunger på sista visan så jag ska försöka att bli lite händig imorgon.
 
Tidigare på dagen fick jag baka om delarna till vårt pepparkaksstall, det förra blev sååå fint - men vi gräddade delarna för lite så det är mjuka som deg... Stack till stallet för att motionera Nangijala, Lukas och Madicken vid 1 och stannar snopen när jag ser att de precis fått sitt lunchhö. Jaha, där sprack den planen för de skulle äta till närapå två. Så jag vände och cyklade till ridskolan och longerade samt promenerade med herr Chip. Han kom glatt mötande migg i hagen idag - utan grimman. Tur att hagen inte är stor säger jag bara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0