Toppad åring på tömkörning

Moa och Lukas red med ut på en tömkörningsrunda. För första gången med körselen på och andra gången hon provar svanskappan som hon tycker är avskyvärd. Det blev en del hoppade i de första nedförsbackarna innan hon vande sig men sedan var det rätt okey. Men jösses vad toppad hon var idag. Full fart ville hon ha och snabbt gick hon i skritten. Hon satte av i trav så fort jag gav det kommandot och sedan fick jag minsann kuta för att hålla hennes tempo. Vissa ställen försökt hon springa iväg och då hade jag en aning svårt att hålla mig själv på benen och bromsa samtidigt. Sen plötsligt ville hon ta en icke existerande väg (vi gick först mesta tiden) och tittade lagom frågande på mig när jag försökte svänga henne åt rätt håll. Sen var det allt ätande som gjorde mig galen. Hon VET att hon inte får men matvrak som hon är brukar hon alltid försöka några gånger iallafall, men idag skulle hon nästan hela tiden och jag ryckte upp huvudet på henne stup i kvarten. Jag snärtade även till henne en aning med spöet ibland men vad gör inte trollungen om inte börjar hoppa med bakdelen? Vad har damen egentligen fått att äta? Vad det än är så gillar jag energin även om det blir lite extra jobb med henne :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0