Aztor tisdag och onsdag

Tisdag:
50min dressyrlektion på vår ridbana och första gången jag rider dressyr på riktigt med honom. Hade lagt ut sockerbitar i en stor kvadrat i mitten där jag gjorde 1/4 framdelsvändning. Trodde han skulle vara svår, men han flyttade sig så lätt bara jag gjorde en ordentligt halvhalt innan. Det blev även skänkelvikning åt båda hållen och även om han var svagare i vänstervarvet så flyttade han undan väldigt lätt för skänkeln. Jag som alltid haft stora problem med skänkelvikning/öppna/sluta/framdelsvändning kunde få honom att gå både skänkelvikning och sluta vilket gjorde mig otroligt glad, vanligtvis kan jag inte det med någon häst.
 
Onsdag:
Härlig bustur i skogen vid ridskolan tillsammans med Moa på Lukas. Blev en repris från förra uteritten och Aztor var så härligt pigg och glad och kryddade galoppen med lite extra bakutsparkar. Lukas borde vara på sitt skenhumör nu, men han var en ängel och lyssnar fortfarande på Moa även om han är väldigt pigg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0