Blodprov och släpträning

Körde Madicken till Klagstorp idag och tog ett blodprov för att kolla om hon har fått fästingsjukdom igen. Madamen som avskyr att bli stucken stod faktiskt snällt eftersom jag matade henne med morötter. Så om någon vecka får vi veta om det är fästingsjukdom eller inte. Idag mådde hon bättre och jag kunde trycka som jag ville men bara för några dagar sen var det värre igen.
 
Kom hem och hämtade in trollungen. Bestämde mig för att påbörja inkörning och knöt ihop en massa halmsnören till ett långt rep som jag sedan knöt fast i en tjock brädstump. Den skulle vi träna på att dra efter oss när vi gick tänkte jag. Det blir väl lätt, eller...? Nangijala brydde sig inte ett dyft när jag visade den för henne liggandes på marken men gisses vilken fart hon fick så fort jag började röra den!  Det blev en snygg skänkelvikning runt på volten och jag insåg snabbt att vi nog fick träna på att inte vara rädd för den. Proppade fickorna fyllda med morötter och klickade så fort hon kom närmare, nosade på den eller inte reagerade när jag rörde på den. När jag slutade kunde jag försiktigt släpa den mot oss utan att hon rörde sig. Nu har vi saker att träna på den närmsta tiden, vilket kommer bli roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0