Måndag och hopplektion

Lady var väldigt pigg på hopplektionen, skulle dra både innan och efter hindrena så jag fick jobba. Hade rakt bett idag igen och det hjälper. Om jag tar i ordentligt för att hon ska lugna sig bromsar hon upp och kan galoppstutsa på stället innan jag hinner lätta, det var nästan omöjligt med de andra betten! Stundtals var hon väldigt fin, andra lite väl pigg men hon tycker ju det är ju himla roligt! Lady fick beröm av en gammal barndomskompis till mamma som går i gruppen: hon sa att hon hoppade väldigt fin och undrade varför vi inte tävlade henne? Jag förklarade att Celina och hon inte passar ihop men att jag gärna skulle vilja tävla lite när jag slutar skolan och har lite mer pengar att röra mig med. För hon är väldigt fin numera och det hade varit kul att hoppa lite unghästklasser och se om hon är lika tittig med mig som med Celina.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0