Tömkörningstur

Började med att borsta henne ordentligt (alltså smeta ut dammen över ryggen suck), gjorde ardennerfläta i manen och var smått förfärad över hur grymt tjock det är. Aldrig att jag kommer komma undan med att inte tunna den! Söt blev hon iallafall. Tränsade och så ut på tömkörning i skidbacken. Fick vara utan tömkörningsgjorden så jag fick gå vid manken för att det skulle funka. Tjurig trollunge de första minuterna som jag fick peta på konstant. Skulle uppför en backe och jag fick nästan tvinga med henne upp. Sedan blev hon plötsligt på superhumör och nästan för pigg. Lyssnade jättefint på spöet som framåtdrivande hjälp och då petade jag ändå lätt vid skänkelläget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0