Träning med rockarden

Lukas hade rejäl träningsvärk idag efter gårdagens harvning, fick nästan släpa honom ut ur hagen så jag bestämde mig för att ta med Nangijala. Har länge tänkt att jag vill vänja henne vid att hänga med ut när jag kör Lukas i rockarden, men jag har tänkt att jag vill vara två personer med då.
 
Nangijala fick först grundligt undersöka rockarden, sedan började jag röra försiktigt den och tillslut drog jag den med mig när vi gick. Hon tittade lite på den men till skillnad från brädstumpen så accepterade hon snabbt alltihopa. Nästa steg var att sätta Lukas för vagnen och leda båda något varv på ridbanan. Det var inte heller konstigt så jag satte mig i vagnenoch lät trollet gå bakom samtidigt som jag berömde och matade med morotsbitar. Hon tog det så lugnt att jag körde vägen bort till grannen och tillbaka, travade en bit på hemvägen också. Dock var det lite jobbigt då för travade Lukas normalsakta kunde hon skritta snabbt och när hon tvingades trava tjurade hon lite och försökte skritta vilket gjorde att jag fick hålla hårt i longerlinan.
 
Väl hemma fick hon beta lös ett tag medan jag fixade Lukas. Lagom tills jag skulle plocka undan vagnen kom Celina så jag bad henne om hjälp. Ledde Nangijala ett halvt varv runt ridbanan medan Celina gick med rockarden så nära hon kunde, hon brydde sig inte!
 
Hästarna fick vara ute i natt och antagligen resten av helgen då det är så varmt, härligt för jag slapp min mockdag! Tog även en 25min promenad med en pigg och glad Madicken eftersom Celina red Lady. Håller tummarna att Maddis inte får ont igen imorgon som sist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0