Dressyrlektion Lady

Provade att rida med ett rakt bett på Lady igår och hon verkade trivas bra på det. Så fort jag samlade ihop tyglarna och började trava kände jag att hon var på väldigt bra humör för dagen! Om det var bettet eller att hon vaknat på rätt sida bara får jag se efter några dressyrgånger till på bettet. Efter två dressyrlektioner för Karoline har hon redan börjat lossna och går allt stadigare i alla gångarterna. Fortfarande drar hon upp huvudet för att smita men jag blir "arg" istället för att försöka lirka och hon ger sig snabbare nu än innan. I vänstergaloppen bråkade vi en del, men i högergaloppen var hon riktigt fin. Det har börjat släppa i övergångarna med och efter halva lektionen kunde jag göra skrittövergångar utan att nosen åkte upp mot taket. Väldigt svettig och trött häst efteråt iallafall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0