Dagarna som har gått i veckan

- Har promenerat en massa med Nangijala för att ta ut hennes energi. I tisdags tömkörde jag henne efter en 40min löspromenad men hon taktade fram eller gick med väldigt raska steg. Har antingen överansträngt smalbenen eller har jag världens träningsvärk efter att promenerande.
 
- Rockarden kommer nästa vecka!
 
- Madicken och red LC:2 på klubbdressyren. Varmt ridhus, häst i ickekondis, ett helt nytt program som varken jag eller hästen tränat... tja, vi gjorde det som en kul grej och fick 56%. Mer framåtbjudning ändå än vad hon hade sist jag tävlade under dräktigheten.
 
- Lady orkade nästan en hel LD bana idag. Men för att orka hoppa behövde hon fart och då hoppar hon ju större än vad som krävs så på andra hindren i omhoppningen tog bensinen slut och efter två stopp utgick jag för första gången någonsin. Att tvinga över henne hade inte hjälpt alls, hon var inte dum eller rädd utan bara trött och jag visste redan innan att hon kanske inte skulle orka.
 
- Lukas och Maja gjorde sin första tävling: förenklad LD. Majas första tävling med omhoppning. Hon påskpyntade Lukas inför tävlingen och han blev så söt i alla flätor och fjädrar. Sedan, när vi lossade honom för att lasta drar han iväg upp på ridbanan, sparkar bakut så att Maja knuffas omkull och så gasar han runt i flera minuter bland alla pölar innan vi får stopp på honom. Det var bara att plocka av de dyngsura transportskydden. Han var väldit pigg att tävla så de missade ett hinder pga av det och det sista var han lite tveksam på och Maja drev inte tillräckligt för at than skulle hoppa. Men det var ett bra första försök med tanke på hur lite de faktiskt hoppat tillsammans, de har bara hoppat enstaka hinder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0