Dressyr med Madicken

 
Lady hittades med ett svullet framknä i fredags och mamma har därför roat sig med att träna lite longering och tömköra eftersom hon inte haltat. Jag har aldrig tömkört Lady och det visade sig att hon nog aldrig hade lärt sig det för hon blir stressad och förstår inte vad hon ska göra när människan är för långt bak.
 
Men därför fick Madicken följa med på min dressyrlektion. Ganska grinig och lite småseg i början, men när hon väl var igångknackad gick hon på bra i traven. Galoppen var jäääättejobbig tyckte hon och flåsade som en blåsbälg. Karoline uppmärksammade mig att hon gärna vill lägga huvudet åt vänster i höger varv och när jag då höll koll på det insåg jag att hon, oavsett varv men på raksträcka går lätt vämnsterställd. Jag kunde hela tiden se hennes vänstra käke och öga. Så det jobbade jag mycket på liksom att försöka få henne att inte gå så vänsterställd på volterna för där vill hon gärna förböja sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0