Erika

Celina skulle på Balders så jag fick med mig Erika ut på en ridtur. Hon ska nämnligen rida Maddan helgen då vi är på gtb horse show. Vi som varnat för hur seg Madicken är så det kändes lite löjligt när hon istället är väldigt pigg för dagen! Innan vi var klara fick erika prova henne på ridbanan och då fick hon träffa vår sega madame haha. Dessutom fick hon prova Lady några minuter vilket jag tycker var spännande då hon verkar sortera sina ryttare i två katergorier; de hon gillar och de hon inte gillar. Celina tillhör den senaste sorten haha. Men Erika tyckte hon om och gick på tygel utan att bråka (mer än lite). Har aldrig sett någon annan rida henne så innan så det var roligt att se. Erika å andra sidan fick känna på Ladys "storhästgångarter", stor skillnad mot Millandoras små ponnysteg haha.
 
Sen upptäckte jag vad jag tror är sommarpälsens vita fläckar. Lady har varit jätteprickig i år men dessa kommer ju försvinna med vinterpälsen. Men på vänstra halsen fanns det ljusa, mycket svagare fläckar som inte funnits där innan, så kanske om det är de nya fläckarna?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0