Dressyr med Chip

Jag åkte till ridskolan vid lunchtid idag och först tittade jag och Jojje när Emmie hoppade sin nya ponny. I slutet tvingade hon mig nästan upp mig på Karla och min första tanke var "hoppsan, var är halsen?". Den var ungefär lika kort som Medix, Wallstenarnas lilla c-ponny russ. Men Karla/Mysan var väldigt mysig att rida, mjuka gångarter, egen framåtbjudning och pigg. Hon är lika hög som Chip eller någon centimeter mindre så höjden var ingen större skillnad.
 
Sedan gjorde vi iordning Chip och red han i lilla ridhuset eftersom Emmie ville titta på.  Detta är... fjärde dressyrpasset? Det är iallafall det första som bestod av bara dressyr, de andra gångerna har vi tagit halva i skogen först. Mycket pauser och extra mycket raka sträckor men vi rider allt mer på böjda spår. Idag var han mer koncentrerad när han hade fyra väggar omkring sig även fast det var ett sött d-ponnysto som krävde lite uppmärksamhet emellanåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0