Sadel, träns och en Nangijala

Min vackra flicka fick både träns och sadel på sig idag. Mamma och Celina var ute och red så jag fick helt enkelt ta Ladys gamla syntetsadel på henne. Det var lite var stor och bred men funkade annars ganska bra. Vi började med att longera lite i båda varven och träna på att hålla en jämnt voltstorlek. Halterna sitter bra från både skritt och trav och övergångarna går för det mesta bra också. I högervarvet vill hon gärna gena inåt i volten, men det blir bättre. Vi tog också lite galopp men hon var fick och började hoppa omkring och kasta med huvudet så jag släppte henne lös så att hon fick busa av sig. Blev en hel del bockningar, race och galopp och jag önskade att jag ahde haft kameran med för hon var så söt! När hon busat av sig energin fångade jag in henne och ställde henne jämsides med staketet. Jag klättrade sedan upp på staketet och hängde lite över henne med min vikt, berömde och gav henne lite godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0