Två ridturer

Skrittade Chip i skogen och travade de 400m han ska trava varje dag denna veckan. Var ute med Jojje igårkväll också och fick världens skrattanfall. Det höll på att skymma och vi travade på en liten skogsstig medan Jojje joggade bakom oss. Plötsligt hör jag ett högt "uff, aj!" bakom mig och när jag vänder mig om ligger han utsträckt på magen på stigen. Som jag skrattade alltså!
 
Hela sommaren har jag sagt "jag ska ta en dressyrträning med Lady". Det brukar alltid bara bli ca 3st eller nåt, tiden liksom bara försvinner men iår har jag varit extremt dålig. Sedan ridlektionerna slutade har jag inte ridit henne på banan en endaste gång... så idag tog jag mig i kragen så att jag åtminstone gjort en gång innan lektionerna börjar på måndag. Vi tog det enkelt idag, började med en lång skrittuppvärmning med volter, serpentiner och halter med långa skrittsträckor emellan där vi tränade på att hon skulle bjuda framåt. Vi jobbade vidare med samma saker i traven med gjorde även mycket övergångar, halter och sidoförflyttningar. Jag försökte få henne låg i formen men det är något hon har svårt för, antingen bryter hon ut eller behåller hon sin kortare form när jag försöker länga ner henne. När Maja och Celina kom ridande undrade Maja om Lady var på gott humör och ja, faktiskt! Väldigt samarbetsvillig för att vara hon.
 
September 2010
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0