Inget internet

Internet dog för 12 dagar sen och trots oktv försökt hjälpa mig med det hjälper inget suck.
 
Nangijala
Nangijala och jag har tagit promenader,  myst och busat på ridbanan. Lurvig och svart är hon och trasslar jämt in samma tuss tagel i manen. Borstade henne häromdagen och kände att jag måste mäta henne igen. Länge har hennes manke varit där min arm är om jag sträcker ut den rak,  nu är hon över och ser riktigt fin ut i kroppen igen tycker jag! (Blir dock inte förvånad om jag inbillat mig det)
 
Chip
Vi tävlade en pay and jump i söndags. 40 & 50cm och andra någonsin för vår del. Pigg och rätt upojagad häst på framridningenmen var inte stirrigare än vanligt på banan sen. Vi kom på hindren i trav mestadels och på de flesta stannade han men hoppade stillastående när jag bad han fortsätta. Läktaren var dock läskigt när vi var tvungen att gå mellan den och ett hinder. Vu vinglade omkring rätt ordentligt och det såg inte fint ut men det är en början.  Imed att chip är som han är behöver han sån här miljöträning.
 
Lukas
Är jobbigt mot maja just nu. Han rids av henne fyra gånger i veckan och imed att jag sällan hinner med han böir det inte mycket mer tyvärr. .. så nu när kylan kommet blir han småknäpp. Han behövet egentligen gå 5, helst 6 ggr varje vecka. Han sticker lite i skogen men det värst är att han bockar av maja när hon sitter upp och sedan rejsar runt. Maja hoppar upp jättesakta så hdet är inte undra på att han tar chansen. 
 
Lady
Rätt fin på dressyrlektionen i måndags. Vi (jag) börjar få kläm på ordentliga skänkelvikningar - äntligen! 
 
Dante
Hoppade sin första "tävling" på pay and jumpen.  Vägrade flera gånger på första hindret i 60 men tsåg ut som att det berodde på att han inte var med på att han skulle hoppa. Sedan hhoppadehan snällt allt, även i 70. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0