Mörkerskogstur med Dante och Nangijala

Celina blev sjuk ibörjan av veckan så i onsdags red jag Dante åt henne. Kan inte rida i dagsljus numera på vardagarna så det måste bli i mörker. Tydligen tycker Dante det år otäckt att ridas själv i skogen i mörker men tycker det är helt okey med sällskap. Så jag tog Nangijala med oss ut. Borde kanske tänkt lite längre där. Nangijala och Dante träffas sällan, Nangijala har blivit väldigt stoig av sig och skriker gärna och hon har heller aldrig varit med på tur ute i mörka skogen. Fick släpa med Dante ut i skogen (ledde honom och trollungen först som vanligt) och fic hejda Nangijala som skulle gå snabbt. Hoppar upp och rider sedan rådjursrundan med Nangjala i hälarna. Det var för mörkt för att hon skulle sprnga runt oss och busa, men vi fick en härlig galopp uppför rådjursbackarna. Visste du att man kan bli åksjuk av att rida? Det lärde jag mig i onsdags. Kisade mig igenom hela rundan och tänkte att min syn verkligen var bedrövlig, jag såg ju knappt nåt trots den starka lampan! Det jag såg var ju suddigt dessutom så det var tur man känner till rundan väl. Har väl aldrig önskat rida med glasögonen innan men då gjorde jag det. Det var inte förrän jag nästan var hemma (lätt åksjuk dessutom) som jag kom på att batteriet på lampan kanske började bli dåligt. Det var jättedåligt haha! Inte undra på att jag inte kunde se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0