Klubbhoppning

Förenklad - Lukas
Övertaggad Lukas som for iväg inne på framridningen vilket slutade med att Moa trillade av. På banan satte han fart men buset gick nog igång för det blev en tvärnit på första hindret innan han kom igång och sprang runt full fart.
 
LD - Lukas
Lugnare nu och Moa svängde riktigt fina, snäva svängar med honom, det är inte klokt vad duktig hon har blivit på ett år! De blev slagna av Jessica och Freddie som var 0,2s snabbare.
 
LD - Lady
Hade antagligen träningsvärk sedan gårdagen, hon har ju inte kunnat ridas så mycket i år. Fick för sig något på framridningen och skulle stanna på oxern eller hoppade konstigt jämfota över så jag fick ta Moas spö för att hon skulle skärpa sig. Inne på banan gjorde jag den gräsligaste rundan någonsin, fy alltså. Enda hindret vi kom över snyggt på var första. I andra kom vi i korsgalopp ur en sväng och hon stannade för att göra ett rejält jämfota hopp där jag tappade stigbygeln och hjälmen for ner över ögonen. Stigbygeln fick jag inte fatt i förrämn strax före sjunde hindret och Lady gjorde många hisshopp att hjälmen ramlade ner över ögonen varje gång jag fått upp det igen. Ibland hann jag inte få upp det utan fick rida med hakan i vädret. Med två hinder kvar i omhoppningen såg jag inget och visste knappt vart jag skulle. Mamma flinade så åt mig. Slutade på en tredjeplats, det var ju bara tre felfria.
 
LD - Celina och Cookie
Lugnt, sakta och tryggt såg det ut. Fick et stopp på sista i grunden. På filmen såg Cookie väldigt förvånad ut och verkar inte fatta att hon ska hoppa hindret förrän strax innan.
 
LC - Lady
Hon var trött, men gjorde sitt allra bästa. Vi fick två stopp varav ena på tvåan där vi än en gång kom i korsgalopp. Hinder nummer 6 fattade hon inte alls att vi skulle hoppa utan hon hade siktet inställt på att galoppera förbi till vänster.
 
LC - Celina och Cookie
Celina red på lite mer och gjorde en jättefin runda. Dock fick de ett riv i grunden men Cookie såg glad ut. Elisabeth var inte säker på hur hon skulle ta en andra, högre klass, men det verkar ju gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0