Äntligen!

Idag fick jag äntligen pussa på och umgås med min underbara trollunge. Den enda riktiga stalldagen var i tisdags men då han jag bara mocka och longera Lukas. Måndag, onsdag och torsdag var jag inte alls i Nogelid och igår han jag bara en snabbvända för att mocka. Jag provade den "nya" (begagnade) tömkörningsselen som jag hittade på hastnet och det passade bra så vi tog 45min tömkörning i grimma. Halva turen skrattade jag mest åt henne för hon var så vansinnigt pigg att hon med mycket jämna mellanrum ruskade på huvudet. Madicken gör också så när hon är pigg och vill springa, men trollis klarade ändå av att hålla sig i skinnet.
 
Jag red Chip tillsammans med Carro och Zigge vilket gick bra. Första gången på metallrundan men han vågade ändå gå först när han skulle göra det en bit. Annars red vi efter Zigge som håller sig lugnast så och det är ju viktigt att Chip klarar av det också. En annan sak Chip är riktigt duktig på är att stå still när ryttaren sitter upp. Det är mycket sällan han rör sig innan ryttaren skänklar på vilket är ett stort +!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0