Årets första spark

Madicken har gått in i en trotsperiod där hon hotar och sparkas när Celina ska fånga henne i hagen. Det började smått en dag och har blivit värre de senaste dagarna, helt enkelt för att Celina måste backa när hon hotar sparkas, för sparkas gör hon. Madicken tolkar det som att hon flyttat på Celina (vilket hon ju gjort) och därmed bestämmer när och hur hon ska fångas i hagen. Hon kaxade så mot mig också några korta perioder när jag hade henne så jag vet hur hon är (Amy var ju med likadan). När hon gör ett utfall får man inte ge vika så jag har sagt åt Celina att ha med sig ett spö/pinne när hon ska hämta Maddan. Främst för att kunna jaga bort henne om hon backar till för att sparka, men även för att Madicken har respekt för spöet och därför kommer nöja sig med att mest hota. 
 
Jag hade inga problem med Maddan igår vilket tyder på att det är ren trots och inte att skadan gått upp igen. Så jag gick in i hagen för att hjälpa Celina men lyckas såklart gå framåt mot Madicken samtidigt som hon sparkar mot Celina. Hon hoppar undan men sparken träffar mig ovanför ena låret. Jagade iväg hästskrället innan jag satte mig ner för det gjorde ganska ont. När smärtan släppte gick vi efter Madicken igen och när jag gick fram till henne denna gång stannade hon och lät sig fångas. Suck, tur Nangijala inte ärvt hennes temperament!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0