Fullt ös hela dagen

Började på ridskolan, hem för en snabb lunch innan det bar av till Nogelid. Satte på Nangijala träns och tömkörningsgrejor och gick för att kika på Malins stall. Att tömköra trollungen dit var lite av en chansning, har aldrig gått hela vägen dit innan och så var hon ju så trotsig förra gången även om hon varit snäll i några dagar nu. Hon skötte sig perfekt även om jag fick gå lite före henne på vissa sträckor på ditvägen. Hemåt gick hon först helt själv med mig så långt bak som tömmarna tillät, lugnt och avslappnad även genom husområdet. Hoppas hon tänker vara mitt snälla troll igen ett bra tag nu!
 
Moa skulle ridit på förmiddagen sa hon igår, men hur jag än ringde kvällen före fick vi aldrig tag i henne och hon dök heller aldrig upp idag eller ringde. Så plötsligt hade jag en oplanerad häst till på halsen. Skönt nog är ridbanan ridbar, om än ganska kladdig över större delen, så Lukas fick longeras. 
 
En sak som jag börjat göra med Lukas är att ställa honom i stallgången utan att binda fast honom. Anledning? Jag är för lat för att orka knäppa upp honom när jag ska trä på han träns/selen... Så nu ställer jag honom där och korrigerar han om han försöker gå och otroligt nog står han stilla! Helt otroligt att han går med på att stå stilla medan jag vänder ryggen till och sköljer ett bett. Detta SKA Nangijala lära sig i år... eller ja, jag vill försöka lära henne det. Vete tusan om det går för hon kan inte stå still mer än någon minut innan hon börjar greja runt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0