Galet pigga hästar

Har aldrig sett Lady stegra innan, aldrig sett Madicken göra ett hopp upp i luften samtidigt som hon vänder sig 180grader i luften samtidigt som Nangijala och Lukas bockar runt som galningar. Anledning? Jag stod och glodde på dem i hagen och var tydligen "läskig".
 
Nangijala fick hänga med mig och Lady ut, det var lika kul som när det är med Madicken tyckte trollet. Nästan roligare med Lady för hon fick ju galoppera uppför rådjursbackarna. Lite svårt att få stopp på Lady bara så i sista galoppen hemåt stack Nangijala iväg och jag tvingades svänga upp Lady på en backe för hon tänkte skena efter på bucklig väg. Lady stutsar på stället när vi försöker skritta efter Nangijala och efter kröken hittar vi både henne, Madicken och Celina. Min stackars syster hade bara hört ljudet av att något stort kom springande så hon trodde det var en älg som kom springande innan Nangijala dök upp. Inte kom hon dit hon skulle för jag fortsatte hemåt med Nangijala följande med lös och plötsligt hojtar Celina att hon kommer. Då hade Madicken bockat och tagit chansen att vända efter oss haha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0