Kallt och hårt överallt

Hästarna har fått gå på sparlåga sen kylan återkom ett par dagar innan helgen. Stenhårt och buckligt nästan överallt så det har mest gått att skritta. Lukas och Nangijala har mest fått skrota i hagen. Men idag låg det 1dm snö på marken så jag och trollet slog följe med mamma och Lady när de skulle rida rådjursrundan. Nangijala gick lös och jag skiljdes från dem så att jag slapp springa efter uppför rådjursbackarna utan istället väntade på dem högst upp. Lukas fick longeras i 10min och sedan ägnade jag och han en stund åt att träna framdelsvändningar och skänkelvikning. I skänkelvikningen får jag springa och trycka ut hans rumpa med höften vilket funkar jättebra i hans starka varv men sämre i det svaga så då får jag kämpa.
 
Madicken får äntligen börja galoppera så smått och ska börja emd sidvärtsrörelser för att stärka sig. Dock är ju underlaget som det är så antingen får det ta och komma mer snö eller smälta och bli plusgrader.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0