Svettig häst

Red Lady idag med Nangijala lös som vanligt. Trollungen är totalt toppad, jag känner knappt igen min egen uppfödning längre! Tog in båda samtidigt från hagen och hon stutsar på stället och småstegrar bredvid mig, hoppar mot Lady som surar tillbaka vilket fick Nangijala att sparka mot henne. Det är inte trots för jag tränade ledning efter skogsturen och då var hon lika duktig som alltid. I skogen for hon fram och tillbaka och den första stunden bockade hon och sparkade bakut som bara den. Sedan nöjde hon sig med att springa fram och tillbaka. Vid rådjursbackarna hände samma sak som sist, hon kutade vägen vi kom på men idag bara manade jag på Lady och tog backarna ensam och lyckades sammanstråla med Nangijala längre fram. Hörde en orolig pipgnäggning innan hon kom springande och då blev hon så glad att se oss. Trollungen var ju genomsvettig när vi kom hem och fortfarande pigg, ungefär lika pigg som hon var fram till november innan all energi invaderade henne.
 
Imorgon jobbar jag, på lördag är det ladledarträff och på söndag är det pay and jump hela dagen. Så om jag inte mirakulöst lyckas pressa in ett snabbbesök i Nogelid kommer Nangijala få göra ingenting till iallafall måndag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0