Den mysigaste kvällsgaloppen

Igår red jag och Maja ut tillsammans. Hon på en superpigg, taggad Lukas som taktade hela vägen och jag barbacka på en pigg Lady. Vi hamnade på lommaklint, hästarnas favoritgaloppsträcka och tog sommarens mysigaste galopp. Först Maja och Lukas och sedan jag på Lady för att det inte skulle bli några tvärnitar. Det var så himla mysigt att rida barbacka och det kändes inte osäkert alls.
 
Idag följde vår syster Linnea med på en skogstur, hon tog gudasnälla Cookie och jag återigen barbacka på Lady. En barbackatur 12h efter den förra kändes i benen, men det blev flera lugna galopper. Linnea är verkligen jätteduktig. Under de 4,5 år som gått har hon ridit ca 8 gånger och vi är osäkra på om hon verkligen red förra sommaren eller inte. I med att hon alltid omgetts av vårt hästprat och att vi lekte mycket häst som små, kan hon alla ridvägar och många ord som är naturliga för oss hästmänniskor. Igårkväll red hon lite på banan med Cookie och efter en kort stund var det som om hon aldrig gjort annat. När jag hade Amy red hon ett par gånger under sommarna i med att hon är allergisk mot hästar och när Amy dog fick hon först prova Madicken som inte var bra alls. Lady har hon ridit en eller två gånger men hon var inte heller så himla bra. Cookie är en snäll Amy-ponny och därför vågade jag ta med henne ut. Förhoppningsvis kommer Dante kunna fungera bättre när Linnea vill rida för jag tvivlar på att Nangijala kommer bli det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0