Födelsedag

Idag är det  2 år sedan min vackra trollunge föddes. Kan inte fatta att det redan har gått 2 år och att hon räknas som 2,5 åring! Ett halvår kvar och sedan är det dags för inridning, helt otroligt. Unghäståren har aldrig varit tråkiga utan har snarare gått alldeles för snabbt. Jag hade kunnat gå ytterligare ett par år såhär med Nangijala  och bara göra markarbete. Visst kommer det förstås bli jättekul att rida in henne och kunna rida med de andra om ett år, men oavsett vad jag och Nangijala gör tillsammans är lika roligt. Hade hon fått en skada som förhindrat ridning hade jag behållt henne utan att tveka ändå. Både för att jag älskar henne och för att jag skulle vara fullt nöjd med att bara umgås med henne.
 
Min underbara prinsessa fick knapra på en massa knäckebröd och ett provpaket med musli jag fick i gtb i april. Sedan tog vi 5min träning med rockarden och det är såå nära nu. Antagligen tränar vi ett likadant pass imorgon igen och träningen efter det blir det dags att spänna för vagnen. Planen är sedan att endast dra vagnen 1-3 ggr och sedan dra med någon i. Hon kommer få vila från allt vad körning heter under ett par veckor i sommar för att smälta allt, men först ska vi komma igång med det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0