Träna på att "gå fot"

Jag funderade i veckan och kom fram till att jag behövde ha ett tecken som ska göras när jag vill att Nangijala ska gå efter mig lös. Gå fot liksom. Efter en del funderande valde jag att klappa två gånger på låret. Inte bara för att det är något synligt utan också för att klappandet hörs om Nangijala tittar eller tänker på något annat. När Nangijala tappar fokus lockar jag på henne och klappar. Har testat det ett par dagar och det väcker hennes uppmärksamhet men inte alltid tillräckligt för att hon ska strunta i grästuvan hon siktat in sig på. Jag har börjat gå med henne lös till och från hagen, men att ha henne lös vid uppbindningen varierar. Ibland funkar det inte för dagen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0