Dagens avtrillning

Jag och Celina hade hunnit nästan halvvägs runt Surkärringen när Lady plötsligt kastar sig runt 180 grader och galopperar iväg från skritt. Det var jag inte alls med på och jag hängde i bakvikt åt vänster i flera meter innan jag tillslut ramlade av. Landade på vänster sida vilket nog kommer synas i fina blåmärken imorgon! Lady galopperade vidare och försvann trots att Cookie inte var ett dugg rädd. När Celina sett att jag var uppe på benen stack hon efter Lady eftersom hon skulle komma ut på biskopsmålavägen och sedan på stora vägen för att ta sig hem. Jag rinde efter Camilla men hon svarade inte, så stackars mamma fick ringas upp. Hon körde i ilfart med hjärtat i halsgropen till stallet. Men det var lungt för en kvinna hade fångat in Lady när hon kommit skrittande 500m från där jag trillade av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0