DUS-dag och longering

Distrikets ungdomssektion anordnade en ungdomssdag i Ronneby idag för medlemmar i klubbarna i Blekinge. Blev en väldigt rolig dag och många man träffade var tjejer som ofta tävlar och som man kan namn på dem och deras hästar, men inte känner igen dem i vanliga kläder. Det var bara jag, Carro och Emelie P som var där och under en paus på eftermiddagen pratade vi med två sporren-tjejer. De undrade hur gamla vi var och skulle gissa. Emelie var äldst enades de om och gissade på 17 år men de kom fram till att Carro nog med var lika gammal efter en stund. Jag skulle vara yngst på 16år så jag fick mig ett gott skratt när vi talade om att jag är 8år yngre än Emelie. Sporren-tjejerna hade en aning svårt att tro på att jag inte skojade om min ålder haha. En annan tjej hade gissat på 16år tidigare på dagen och hon tillade skämtsam att det var tur att jag inte var lärare imed att jag såg så ung ut. Vilken snopen min hon fick när jag skrattande sa att jag faktiskt är lärare! På eftermiddagen var det en clinic i fälttävlan och jag längtar tills Nangijala blir så stor att jag kan testa på det med henne.
 
På kvällen gick jag upp till stallet men överraskades av ett ösregn. En dygnsur häst fick skippa sin skakelträning och vi testade istället något nytt: longering. Det vi tränade på idag var att hon skulle lära sig att flytta sig utåt när longerspöet pekade/petade på bogen och hon fattade det direkt. Använde mig av klickermetoden förutom att jag numera klickar med tungan och ger godis. Tränade även halt några få gånger innan vi gick och betade en lång stund.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0